I den här kontorslokalen fick vi allt vi behövde och lite till

När Finance Recruitment letade nya lokaler i Stockholm city hade de specifika önskemål som passade just deras mötestäta verksamhet. Carl-Christian Haglund var med och grundade företaget för fyra år sedan och de har sedan dess växt ur sina gamla lokaler – och in i de nya på Kungsgatan.

Finance Recruitment arbetar med rekrytering och konsultuthyrning inom ekonomi, bank och finans och har haft en kraftig tillväxt under åren. I takt med att de blev allt fler behövdes nya lokaler.  

–  Vi letade i något halvår och tittade på många innan vi bestämde oss, berättar Carl-Christian. När vi hittade den här insåg vi att potentialen var enorm eftersom den var helt rå från början och vi fick bestämma hur vi ville ha det. Vi fick bra hjälp av Hufvudstaden med tankar på hur det kunde se ut. Sedan la vi till våra egna förslag, som t ex ännu fler mötesrum som passar vårt mötestäta arbetssätt.

En smidig flyttprocess

Hjälpen Finance Recruitment fått i flytten har varit mycket uppskattad, särskilt för att verksamheten i övrigt skulle kunna fortsätta som vanligt under tiden.

– När vi tittade på lokalen första gången tänkte jag att det skulle bli ett jätteprojekt som skulle sluka all min tid, säger Carl-Christian. Men jag upplevde det aldrig så. Hufvudstaden var mycket tillmötesgående och vi fick mycket stöttning genom hela processen – från avtal till inflytt från våra 100 kvadratmeter till 400 kvadratmeter. Allt gick mycket smidigare än jag hade förväntat mig.

Läget avgörande

Det geografiska läget i centrala Stockholm var en av de viktigaste faktorerna när Finance Recruitment valde lokal. Nära till både Stureplan och Hötorget med tunnelbana och bussar inom gångavstånd, så att både gäster och personal enkelt kan ta sig dit.

– Både läge och standard är precis vad vi har efterfrågat. Lokalen är fräsch och bra anpassad för vår verksamhet. Vi sitter i ett öppet kontorslandskap för att skapa en puls som smittar av sig. Det finns också en tydlig extern yta dit kunder och kandidater kommer på intervjuer, och ett ordentligt pentry där medarbetarna får äta lunch i fred.

Hållbarhet för framtiden

Ytterligare en avgörande del vid valet av lokal var hållbarhet och långsiktighet.

– En sådan enkel, men viktig sak är att det finns rörelsedetektorer i varje mötesrum som gör att lamporna släcks när ingen är där, och på så sätt sparar energi. Det tänket finns hela tiden hos Hufvudstaden och det ger plus i kanten, avslutar Carl-Christian.

Mer från Kunskap & inspiration

Fokus på arbetsmiljö i skräddarsytt kontor

Feelgoods nya kontor i Göteborg blev precis den fullträff de hoppats på. Noggrann planering och stort fokus på akustik har givit en trygg arbetspla...

Varumärke byggs från kontor

I en föränderlig värld blir det egna varumärket än viktigare. Ett centralt beläget kontor fyllt med kundernas produkter, och stor frihet för de...

Goda samarbeten lägger grund för god service

Goda samarbeten är avgörande för att leverera högkvalitativ service till kunderna. I en av fastighet i Bibliotekstan visar Aklilu Habtewold från...