Projektledare Marknad i Göteborg

Är du vår nya kollega som brinner för marknadsföring och vill vara med i vår fortsatta utveckling av Hufvudstaden i Göteborg? Vill du vara med i ett engagerat team och jobba med att marknadsföra ett av Hufvudstadens största projekt, Kvarteret Johanna, fortsätta att utveckla Fredstan och våra övriga handelsplatser samt bidra till kundupplevelsen hos våra hyresgäster? Då är det dig vi söker för en spännande roll i marknadsteamet hos oss på Hufvudstaden.

 

Om rollen

 

I din roll kommer du att leda, ansvara för och genomföra marknadsaktiviteter och kundevent i Göteborg mot B2C och B2B med hjälp av både traditionella och digitala verktyg och kanaler. Du kommer även att följa upp, utvärdera och optimera marknadsaktiviteter samt driva samarbeten med byråer. Din roll kommer vara både strategisk och operativ. Förutom samarbete med kollegorna i marknadsteamet kommer du arbeta nära kollegorna på Hufvudstadens kontor i Göteborg som intern support i marknadsföringsfrågor.

 

Exempel på arbetsuppgifter

 

  • Bidra till att alla marknadsföringsåtgärder optimeras ur varumärkessynpunkt, att de levereras med hög kvalitet i enlighet med Hufvudstadens och respektive varumärkes profil och marknadsplan 
  • Ta fram marknads- och kommunikationsplaner för projekt och varumärken inom Hufvudstaden samt löpande aktivitets- och contentplaner
  • Planera och genomföra aktiviteter och kommunikation mot befintliga kunder hos Hufvudstaden som till exempel nyhetsbrev, kundevent, digital signage
  • Koordinera produktioner som till exempel event, foto och film på plats
  • Projektleda och samarbeta med olika byråer inom content, webb, reklam och design
  • Löpande arbete med produktion av säljstöd, PM och uppdateringar på webb och i pressrum
  • Marknadsföring i digitala kanaler och sociala medier
  • Ansvara för ekonomi- och budgetuppföljning

 

Vem är du?

 

För att trivas i rollen krävs att du gillar att samarbeta och arbeta både strategiskt och operativt. Vi är en liten marknadsavdelning som arbetar integrerat och hjälper varandra. Du har förmågan att lyssna in verksamhetens behov för att sedan omsätta detta till handling. Du har en digital profil och är van att arbeta i olika verktyg. Du har också en stilistisk förmåga och vana att formulera texter. Som person är du strukturerad, ansvarstagande, självgående och prestigelös.

 

Kompetenser

 

  • Högskoleutbildning inom kommunikation/marknadsföring eller motsvarande
  • Minst fem års erfarenhet från integrerat arbete med marknadsföring och kommunikation
  • Kunskaper inom Indesign, Episerver och MS365
  • Erfarenhet från e-postverktyg som till exempel Apsis One eller liknande

 

Meriterande om du har

 

  • Erfarenhet från fastighetsbranschen och/eller retail
  • Kunskap om bildhanteringsprogram som Photoshop

 

Tjänsten är på heltid och placerad i Göteborg. Du rapporterar till Marknads- och kommunikationschef i Stockholm.

 

Stämmer detta in på dig? Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, intervjuer sker löpande. 

Hufvudstaden är ett av Sveriges mest specialiserade och koncentrerade fastighetsbolag med kontors- och butiksfastigheter i centrala Stockholm och Göteborg. I beståndet ingår bland annat NK-varuhusen i Stockholm och Göteborg samt profilfastigheten Norrmalmstorg 1 i Stockholm. Fastighetsbeståndet omfattar cirka 387 000 kvm uthyrbar yta med ett marknadsvärde på cirka 49 mdkr. Bolaget grundades 1915 och börsnoterades 1938. Koncernen hade vid årsskiftet drygt 150 anställda. Inom koncernen finns, förutom Hufvudstaden, varumärken som Nordiska Kompaniet, Bibliotekstan, Cecil Coworking, Femman, Fredstan, Birger Jarlspassagen och Parkaden. Utöver detta äger vi NK Retail med cirka 400 anställda som bedriver delar av detaljhandelsverksamheten i NK-varuhusen i Stockholm och Göteborg. Läs mer om företaget på www.hufvudstaden.se.