Medarbetare till NK kundservice

Är du van vid och drivs av att leverera premiumservice på högsta nivå? Vill du jobba med och representera ett av landets starkaste varumärken? Då kan detta vara en tjänst för dig!

 

Vi söker en positiv och serviceinriktad medarbetare till Nordiska Kompaniets kundserviceavdelning. På NK levererar vi service i världsklass. Som medarbetare på NK Kundservice fungerar du som en ambassadör för NK. Din uppgift blir att alltid ge kunderna ett exceptionellt bemötande och leverera service utöver förväntan. Dina kunder är dels besökarna på NK, dels de olika avdelningarna internt.

 

Ansvarsområden

Arbetsuppgifterna på NK Kundservice utförs med en hög servicegrad och är mycket varierande. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:

  • Försäljning av presentkort och taxfree
  • Hantering av vår ”Early refund”-tjänst via Global Blue
  • Att assistera våra kunder i deras medlemskap inom NK Nyckeln
  • Paket- och budhantering samt paketutlämning för e-handelsköp
  • Hantering av dags- och månadsredovisning
  • Hänvisning i varuhuset
  • Hantering av allmänna kundfrågor

 

Kvalifikationer

Vi söker dig som har lång och gedigen erfarenhet av service från detaljhandel, reception eller liknande typ av serviceverksamhet. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat inom premiumsegment samt med starka internationella varumärken.

Som person drivs du av mötet med andra människor och att leverera service på högsta nivå. Du är positiv, flexibel och lyhörd samt har god samarbetsförmåga och viljan att göra det där lilla extra för kunden. Vidare är du initiativrik, ser lösningar snarare än motgångar samt är positiv till förändring. Du har en god förmåga att hantera stressrelaterade situationer samt att hantera många olika saker samtidigt.

Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt hanterar svenska och engelska obehindrat. Då NK är en internationell och mångkulturell miljö är det en stor fördel om du hanterar även ytterligare språk. Du har god datavana och erfarenhet av att hantera olika system. Meriterande om du också har erfarenhet av att hantera företagsmedlemskap och förstår innebörden av det.

 

Om tjänsten

Kundserviceavdelningen består av drygt 10 anställda och du rapporterar till Chefen för Service & Kundupplevelse – Varuhus NK Stockholm. Tjänsten är på deltid 80%, 30 h/v. Du arbetar utifrån ett rullande schema baserat på varuhusets öppettider kl. 10-19. Detta medför att förläggning av arbete kan ske såväl vardag som helg och även visst kvällsarbete kan förekomma. Du är placerad på Varuhus NK Stockholm, Hamngatan 18-20, och är anställd i NK Service AB som ingår i börsnoterade koncernen Hufvudstaden AB. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, urval och intervjuer sker löpande.

Nordiska Kompaniet grundades 1902 av Josef Sachs och består av två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg. Varumärket NK samt varuhusbyggnaderna i Stockholm och Göteborg ägs av AB Nordiska Kompaniet som ingår i börsnoterade koncernen Hufvudstaden AB. NK:s försäljning år 2023 uppgick till totalt 2,7 miljarder kronor, varuhusen har en genomströmning av cirka 9 miljoner besökare årligen och de sysselsätter cirka 1600 personer. Läs mer på www.nk.se samt www.hufvudstaden.se.