Chef NK kundservice - Varuhus NK Stockholm

Är du en erfaren, framgångsrik och inspirerande ledare med gedigen bakgrund inom premiumservice? Drivs du av att leverera kundservice i världsklass och att motivera dina medarbetare till att göra detsamma? Då kan detta vara en tjänst för dig!

 

Vi söker en Chef NK kundservice - Varuhus NK Stockholm.  Rollen är central i att stärka vår position som ledande inom lyx- och premiumsegmentet inom våra servicefunktioner och för att säkerställa att våra kunder får en oslagbar serviceupplevelse, oavsett kanal – digital eller fysisk. Det är en operativ chefsroll där du som chef ska inspirera och leda ditt team samtidigt som du ska leverera en service i världsklass för våra kunder. Du kommer att spela en avgörande roll både i den dagliga verksamheten och i vår långsiktiga utveckling.

 

NK kundservice hanterar bland annat försäljning av presentkort, taxfree och hantering av vår ”Early refund”-tjänst via Global Blue samt assisterar kunder i deras medlemskap inom NK Nyckeln. Avdelningen hanterar också paket och bud, dags- och månadsredovisning samt allmänna kundfrågor.

 

Ansvarsområden

I rollen som Chef NK kundservice ingår bland annat följande arbetsuppgifter: 

  • Leda och utveckla kundserviceteamet mot uppsatta mål och KPI:er
  • Implementera och optimera processer för att möta verksamhetens och kundernas behov
  • Säkerställa hög servicekvalitet i alla kanaler - digitalt och fysiskt
  • Driva kundlojalitetsarbetet och långsiktiga relationer
  • Ansvara för systemimplementeringar
  • Arbeta såväl operativt som administrativt och ansvara för schemaläggning, bemanning, rapportering och budgetuppföljning
  • Leverera en service i världsklass för våra kunder

 

Kvalifikationer

Vi söker dig som har god erfarenhet av ledarskap inom premiumservice och som har dokumenterad erfarenhet av att ha varit chef över ett team inom premium- och lyxsegmentet. Du har god vana av att utveckla kundservicestrategier och processer. Vidare har du vana att arbeta med KPI:er, SLA:er, CRM-system, schemaläggning och bemanning samt kundlojalitetsbyggande processer. Du har teknisk kompetens och erfarenhet av orderhantering. Du har också en vilja att arbeta operativt och leverera service samtidigt som du har administrativa uppgifter. Det är meriterande om du har en erfarenhet av anställda inom kollektivavtalet, Handels.

 

Som person är du en inspirerande ledare med passion för service. Du har en analytisk förmåga, är organiserad och samarbetsinriktad. Din drivkraft är att skapa långsiktiga kundrelationer genom personlig och effektiv service samt att motivera ditt team till att göra detsamma. Du är flexibel och har en förmåga att anpassa dig efter nya situationer i en snabbt föränderlig bransch. Du har utmärkt kommunikationsförmåga i såväl tal som skrift i svenska och engelska.

 

Om tjänsten 

Kundserviceavdelningen består av drygt 10 anställda och du rapporterar till Chefen för Service & Kundupplevelse – Varuhus NK Stockholm. Rollen är på heltid och innebär en stor del operativt arbete med varierande arbetstider, inklusive kvällar och helger. Du är placerad på Varuhus NK Stockholm och är anställd i NK Service AB som ingår i börsnoterade koncernen Hufvudstaden AB. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse, urval och intervjuer sker löpande.

 

Välkommen med din ansökan och bli en del av vårt framgångsrika team där vi tillsammans skapar en serviceupplevelse utöver det vanliga!

Josef Sachs grundade Nordiska Kompaniet 1902 och hade redan då en tydlig ambition. Varuhuset NK skulle vara en kommersiell och kulturell teater – ett varuhus i världsklass. NK ska vara en scen för samtiden och erbjuda såväl svenska som utländska besökare den mest inspirerande miljön för shopping och upplevelser. Nordiska Kompaniet består av två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg, samt NK e-handel. Varumärket NK samt varuhusbyggnaderna i Stockholm och Göteborg ägs av AB Nordiska Kompaniet som ingår i börsnoterade koncernen Hufvudstaden AB. . Läs mer på www.nk.se och www.hufvudstaden.se