Är du en erfaren, framgångsrik och inspirerande ledare med gedigen bakgrund inom premiumservice? Drivs du av att leverera service i världsklass och att motivera dina medarbetare till att göra detsamma? Då kan detta vara en tjänst för dig!
Vi söker en Avdelningschef till NK Kundservice, varuhus NK Stockholm. Rollen är central i att stärka vår position som ledande inom lyx- och premiumsegmentet inom våra servicefunktioner och för att säkerställa att våra kunder får en oslagbar serviceupplevelse, oavsett kanal – digital eller fysisk. Det är en operativ chefsroll där du som chef ska inspirera och leda ditt team samtidigt som du ska leverera service i världsklass för våra kunder. Du kommer att spela en avgörande roll både i den dagliga verksamheten och i vår långsiktiga utveckling.
NK Kundservice ansvarar för både växel och servicedisk, och erbjuder service till NK:s kunder, besökare samt varuhusets avdelningar. Avdelningen hanterar bland annat försäljning av presentkort, taxfree och tjänsten Early Refund via Global Blue. Kundservice svarar även på frågor via mejl och chatt, assisterar kunder i medlemsprogrammet NK Nyckeln och stödjer vid onlineköp samt Click & Collect. Dessutom ingår hantering av dags- och månadsredovisning samt övriga kundrelaterade ärenden. Gemensamt för alla arbetsuppgifter är ett starkt fokus på service.
Ansvarsområden
I rollen som Kundservicechef ingår bland annat följande arbetsuppgifter:
- Leda, utveckla och utbilda kundserviceteamet mot uppsatta mål och KPI:er
- Implementera och optimera processer för att möta verksamhetens och kundernas behov
- Säkerställa hög servicekvalitet i alla kanaler - digitalt och fysiskt
- Driva kundlojalitetsarbetet och långsiktiga relationer
- Ansvara för systemimplementeringar
- Arbeta såväl operativt som administrativt och ansvara för schemaläggning, bemanning, rapportering och budgetuppföljning
- Leverera service i världsklass för våra kunder
Kvalifikationer
Vi söker dig som har god erfarenhet av ledarskap inom premiumservice och som har dokumenterad erfarenhet av att ha varit chef över ett team inom premium- och lyxsegmentet. Du har god vana av att utveckla kundservicestrategier och processer. Vidare har du vana att arbeta med KPI:er, SLA:er, CRM-system, schemaläggning, budget, arbetsrätt, bemanning samt kundlojalitetsbyggande processer. Du har erfarenhet och kunskap inom kollektivavtalet för detaljhandeln samt teknisk kompetens och erfarenhet av orderhantering. Du har också en vilja att arbeta operativt och leverera service samtidigt som du har administrativa uppgifter och utövar ett tydligt ledarskap. Det är meriterande om du i grunden har en utbildning inom HR, arbetsrätt, ekonomi eller motsvarande.
Som person är du en inspirerande ledare med passion för service. Du har en analytisk förmåga, är organiserad och samarbetsinriktad. Din drivkraft är att skapa långsiktiga kundrelationer genom personlig och effektiv service samt att motivera ditt team till att göra detsamma. Du är flexibel och har en förmåga att anpassa dig efter nya situationer i en snabbt föränderlig bransch. Du har utmärkt kommunikationsförmåga i såväl tal som skrift i svenska och engelska.
Om tjänsten
Kundserviceavdelningen består av drygt 15 anställda och du rapporterar till Chef för Service & Kundupplevelse – Varuhus NK Stockholm. Rollen är på heltid och innebär en stor del operativt arbete med varierande arbetstider, inklusive kvällar och helger. Du är placerad på Varuhus NK Stockholm och är anställd i NK Service AB som ingår i börsnoterade koncernen Hufvudstaden AB. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse, urval och intervjuer sker löpande.
Välkommen med din ansökan och bli en del av vårt framgångsrika team där vi tillsammans skapar en serviceupplevelse utöver det vanliga!
Hufvudstaden är ett av Sveriges mest specialiserade och koncentrerade fastighetsbolag med kontors- och butiksfastigheter i centrala Stockholm och Göteborg. Fastighetsbeståndet omfattar cirka 391 000 kvm uthyrbar yta med ett marknadsvärde om cirka 46 mdkr. I beståndet ingår bland annat NK-varuhusen i Stockholm och Göteborg. Bolaget grundades 1915 och börsnoterades 1938. Hufvudstaden är idag ett av Sveriges största börsnoterade fastighetsbolag och ett av landets starkaste varumärken inom fastighetsbranschen. Vi är långsiktiga fastighetsägare med stort fokus på service och kundrelationer samt hög kvalitet och hållbarhet i både förvaltning och utveckling av fastigheterna. I fastighetsverksamheten arbetar cirka 160 medarbetare. Bland koncernens varumärken finns Bibliotekstan, Cecil Coworking, Femman, Fredstan, Nordiska Kompaniet och Parkaden. Läs mer om företaget på www.hufvudstaden.se.