Vill du vara med och stärka NK:s digitala närvaro och skapa innehåll som inspirerar? Vi söker en Social Media Ansvarig som brinner för kreativ kommunikation, datadriven optimering och att bygga relationer med våra kunder.
Social Media Ansvarig
Som Social Media Ansvarig har du det operativa och strategiska ansvaret för NK:s sociala kanaler – Instagram, Facebook och TikTok – med målet att driva trafik till varuhusen och e-handeln. Du arbetar nära marknadsföringsteamet och är en nyckelperson i vår satsning på digital tillväxt. Du rapporterar till Chef Trafik & Kundanskaffning.
Du ansvarar bland annat för att:
- Utveckla NK:s närvaro på sociala medier genom trendspaning och innovativa idéer
- Planera, producera och publicera inspirerande innehåll som driver engagemang och försäljning för NK:s centrala sociala konton såsom Instagram, Facebook och TikTok
- Inspirera till köp via sociala medier, tex. Skapa inspirerande kampanjer
- Säkerställa varumärkesriktlinjer och hantera kris- och kommentarsflöden
- Rapportera och optimera kampanjer med fokus på ROI och datadrivna insikter
- Moderera, svara och skapa dialog med våra följare
Vi söker
Vi söker dig som har akademisk utbildning inom marknadsföring. Du har minst 5 års erfarenhet av innehållsproduktion, digital marknadsföring och/eller sociala medier. Vidare har du erfarenhet av grafisk produktion, arbete med premium/livsstilsvarumärken och du har en stark känsla för bild, film och redaktionellt innehåll. Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift.
Som person är du operativ, affärsmässig, kreativ och digitalt driven. Du blandar kreativitet med datadriven analyskompetens för att maximera följares engagemang. Vidare är du social, kommunikativ och relationsskapande.
Vi erbjuder
Du kommer att få arbeta i en inspirerande omgivning med kompetenta och engagerade kollegor. Möjligheten att vara en del av att utveckla Sveriges bästa kommersiella och kulturella teater och ta den till en ny nivå. Tjänsten är på heltid med placering på vårt kontor beläget i NK-huset i Stockholm. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, urval och intervjuer sker löpande. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Josef Sachs grundade Nordiska Kompaniet 1902 och hade redan då en tydlig ambition. Varuhuset NK skulle vara en kommersiell och kulturell teater – ett varuhus i världsklass. NK ska vara en scen för samtiden och erbjuda såväl svenska som utländska besökare den mest inspirerande miljön för shopping och upplevelser. Nordiska Kompaniet består av två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg, samt NK e-handel. Varumärket NK samt varuhusbyggnaderna i Stockholm och Göteborg ägs av AB Nordiska Kompaniet som ingår i börsnoterade koncernen Hufvudstaden AB. Läs mer på www.nk.se och www.hufvudstaden.se