Vill du arbeta med e-handel och ett av Sveriges mest ikoniska varumärken med en stark tradition av kvalitet och exklusivitet? Nu tar vi nästa steg i NK:s digitala resa och söker en PIM & Foto Specialist som vill vara med och skapa en förstklassig produktupplevelse online. Hos oss blir du en del av ett premiumvarumärke där innovation, stil och perfektion möts.
PIM & Foto Specialist
Som PIM & Foto Specialist ansvarar du för att skapa, kvalitetssäkra och publicera produkter och erbjudanden på NK.se – alltid i linje med NK:s varumärkesidentitet. Rollen är mångfacetterad och kombinerar kreativt arbete med struktur och teknik. Du rapporterar till Försäljningschef E-handel.
Du ansvarar bland annat för att:
- Skapa, samla in och digitalisera produktinformation för NK.se
- Stylea, fotografera och redigera bilder (Styleshoot, Looklet)
- Skriva produkttexter enligt NK:s tonalitet och språkstandarder
- Publicera produkter och erbjudanden online på NK.se
- Hantera flera system såsom som skapar den bästa kundupplevelsen
Vi söker
Vi söker dig som har utbildning eller erfarenhet inom e-handel eller digital marknadsföring och minst 3 års erfarenhet i liknande roller. Du har färdigheter inom PIM-hantering, planering och bildproduktion samt en känsla för både det visuella och det redaktionella. Vidare har du erfarenhet av PIM & Foto för stora mängder produkter (inkl. användning av AI). Du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift.
Som person är du strukturerad, noggrann, analytisk och målstyrd. Du är också kreativ, självgående och har bra samarbetsförmåga.
Vi erbjuder
Du kommer att få arbeta i en inspirerande omgivning med kompetenta och engagerade kollegor. Möjligheten att vara en del av att utveckla Sveriges bästa kommersiella och kulturella teater och ta den till en ny nivå. Tjänsten är på heltid med placering på vårt kontor beläget i NK-huset i Stockholm. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, urval och intervjuer sker löpande. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Josef Sachs grundade Nordiska Kompaniet 1902 och hade redan då en tydlig ambition. Varuhuset NK skulle vara en kommersiell och kulturell teater – ett varuhus i världsklass. NK ska vara en scen för samtiden och erbjuda såväl svenska som utländska besökare den mest inspirerande miljön för shopping och upplevelser. Nordiska Kompaniet består av två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg, samt NK e-handel. Varumärket NK samt varuhusbyggnaderna i Stockholm och Göteborg ägs av AB Nordiska Kompaniet som ingår i börsnoterade koncernen Hufvudstaden AB. Läs mer på www.nk.se och www.hufvudstaden.se