Vill du vara med och utveckla framtidens retail media i Sveriges mest ikoniska varuhus? AB NK söker nu en Chef Retail Media som får det övergripande ansvaret för att maximera införsäljning, stärka partnerskap och skapa kampanjer som driver både trafik och försäljning.
Chef Retail Media
Som Chef Retail Media blir du en nyckelperson i vårt arbete med lönsam tillväxt och en central del i samverkan med handlare och externa partners. Ditt uppdrag blir att maximera införsäljning av Retail Media och marknadsstöd för att öka lönsam tillväxt. Du ska optimera partnerskap och göra årsplaner med partners i varuhusen och lämpliga partners för maximal synlighet och trafik som leder till försäljning och ökad lönsamhet för handlare och AB NK. Du får arbeta i ett dynamiskt team där ditt bidrag direkt påverkar trafik, försäljning och varumärkespositionen för AB NK. Du rapporterar till Chef Trafik & Kundanskaffning.
Du ansvarar bland annat för att:
- Sätta strategi för maximal intäkt av marknadsintäkter
- Agera Key Account Manager för våra största kunder
- Driva årsplaner och kampanjer tillsammans med handlare och partners
- Säkerställa datadriven prissättning och ROI för kampanjer
- Samverka med lokala försäljningsledningar för snabba, effektiva åtgärder
- Maximera relevant trafik för ett lönsam tillväxt
Vi söker
Vi söker dig som har relevant utbildning inom KAM eller media. Du har minst 10 års erfarenhet från liknande befattning inom retail media eller byrå med liknande uppdrag. Vidare har du flerårig erfarenhet av försäljning och KAM samt god vana av att arbeta med olika typer av mediaköpare.
Som person är du resultatdriven, affärsmässig och kommunikativ med en stark förhandlingsförmåga. Du bygger långsiktiga relationer och skapar win-win-scenarier för både partners och NK.
Vi erbjuder
Du kommer att få arbeta i en inspirerande omgivning med kompetenta och engagerade kollegor. Möjligheten att vara en del av att utveckla Sveriges bästa kommersiella och kulturella teater och ta den till en ny nivå. Tjänsten är på heltid med placering på vårt kontor beläget i NK-huset i Stockholm. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, urval och intervjuer sker löpande. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Josef Sachs grundade Nordiska Kompaniet 1902 och hade redan då en tydlig ambition. Varuhuset NK skulle vara en kommersiell och kulturell teater – ett varuhus i världsklass. NK ska vara en scen för samtiden och erbjuda såväl svenska som utländska besökare den mest inspirerande miljön för shopping och upplevelser. Nordiska Kompaniet består av två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg, samt NK e-handel. Varumärket NK samt varuhusbyggnaderna i Stockholm och Göteborg ägs av AB Nordiska Kompaniet som ingår i börsnoterade koncernen Hufvudstaden AB. Läs mer på www.nk.se och www.hufvudstaden.se