Medarbetare till NK Kundservice Online

Är du van vid, och gillar, att leverera service i världsklass? Har du erfarenhet från kundservicearbete och premiumservice? Då kan det här vara jobbet för dig!

 

NK Kundservice Online består av cirka fem medarbetare som arbetar med att leverera service i världsklass till NK:s kunder via alla kanaler vad gäller frågor kring varuhusen i Stockholm och Göteborg samt NK e-handel.

 

Ansvarsområden

Som medarbetare på NK Kundservice Online ansvarar du för att hantera alla frågor som inkommer via telefon, växel, mejl, chatt och sociala medier från NK:s kunder gällande såväl varuhusen i Stockholm och Göteborg som NK e-handel. Arbetet är upplagt utifrån en SLA där våra kunders frågor ska besvaras inom en viss tid för att uppnå en service i världsklass.   

 

Dina arbetsuppgifter består bland annat av:

  • Leverera service i världsklass
  • Inom samtliga kanaler ta emot och besvara förfrågningar från våra kunder såsom frågor kopplade till sortiment, bokningar eller e-handels orders
  • Upprätthålla goda kundrelationer
  • Hantera telefon, växel, mejl, chatt och sociala medier för alla våra kunder inom både NK e-handel och generella varuhusfrågor
  • Utveckla en hög förståelse för våra kunders behov och våra produkter och tjänster
  • Proaktivt arbeta med att behålla våra kunder
  • Arbeta med både pro- och postkommunikation till NK:s kunder
  • Aktivt arbeta i order- och logistikhanteringssystem samt andra system kopplade till funktionen
  • Bibehålla en hög nivå av service inom alla kanaler i både tal och skrift
  • Utveckla en hög förståelse för NK:s organisation, såväl hyresgäster som slutkonsument

 

Kvalifikationer

Vi söker dig som har god erfarenhet av telefon- och servicearbete och har haft en liknande roll tidigare. Du har erfarenhet av kundservice, e-commerce, retail och premiumservice. Vidare har du god vana av telefoniarbete och växel samt är systemkunnig, datorvan, bra på att formulera dig i tal och skrift och har god teknisk kompetens. Flytande svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav.

 

Som person är du utåtriktad och har en god känsla för premiumservice och kundengagemang. Du har en förmåga att hantera många skiftande frågor samtidigt, är tekniskt kunnig, flexibel och bra på att prioritera. Vidare har du en god samarbetsförmåga, är ordningsam, har god administrativ förmåga och en känsla för detaljer. Du har en professionell och diplomatisk hållning, är stresstålig och har gott tålamod. Du är också lösningsorienterad, en initiativtagare och har stor empati för våra kunders behov.

 

Vi erbjuder

Du kommer att få arbeta i en inspirerande omgivning med kompetenta och engagerade kollegor. Vi erbjuder stora möjligheter till personlig och professionell utveckling i en engagerad och samarbetsinriktad grupp. NK Kundservice Online är bemannat under NK-varuhusens öppettider, både vardagar och helg. Vid vissa tillfällen kan arbetspass på morgon/kväll bli aktuellt. Våra öppettider är vardag kl. 09-19, lördag kl. 10-18 och söndag kl. 11-17. Tjänsten är på heltid med placering i NK-huset i Stockholm.

 

Ansökan

Stämmer detta in på dig? Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, urval och intervjuer sker löpande. Tillträde efter sommaren 2025.

Josef Sachs grundade Nordiska Kompaniet 1902 och hade redan då en tydlig ambition. Varuhuset NK skulle vara en kommersiell och kulturell teater – ett varuhus i världsklass. NK ska vara en scen för samtiden och erbjuda såväl svenska som utländska besökare den mest inspirerande miljön för shopping och upplevelser. Nordiska Kompaniet består av två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg, samt NK e-handel. Varumärket NK samt varuhusbyggnaderna i Stockholm och Göteborg ägs av AB Nordiska Kompaniet som ingår i börsnoterade koncernen Hufvudstaden AB. . Läs mer på www.nk.se och www.hufvudstaden.se