Hufvudstaden når sitt bästa resultat någonsin - vinner kundnöjdhet för åttonde året i rad

Hufvudstaden fortsätter att sätta standarden för kundnöjdhet i fastighetsbranschen. Med ett resultat på 89 får bolaget högst betyg av alla deltagande fastighetsbolag i årets Fastighetsbarometer för kontor. Det är dessutom Hufvudstadens bästa resultat någonsin och innebär en förstaplacering för åttonde året i rad. Resultatet speglar ett konsekvent och långsiktigt arbete med service, kvalitet och nära kundrelationer.

Fastighetsbarometerns årliga kundundersökning är en viktig måttstock för branschen och ger insikter om förbättringsområden att utveckla. I år når Hufvudstaden ett NKI på 89, en enhet upp från föregående års resultat. Branschens genomsnitt ligger på 81 och bland Hufvudstadens kunder uppger hela 95 procent av de svarande att de skulle rekommendera bolaget som hyresvärd. 

”Vi är väldigt glada över att våra kunder trivs och uppskattar oss som hyresvärd. Att vi dessutom förbättrar vårt resultat ytterligare i år är ett tydligt bevis på att vårt långsiktiga arbete med kundfokus och ständig utveckling verkligen gör skillnad, säger Anders Nygren, VD Hufvudstaden. 

Hufvudstaden får särskilt höga betyg inom läge, kontaktperson, felanmälan och information - områden som sedan länge är en självklar del av bolagets arbetssätt. Samtidigt fortsätter miljöhänsyn att öka och i årets undersökning får även det nya området Hållbarhet ett mycket högt betyg. Ett kvitto på att Hufvudstadens hållbarhetsarbete gör avtryck. 

”Att nå vårt högsta betyg någonsin är ett resultat av hela organisationens engagemang. Det visar att vårt fokus på service, närvaro och omtanke verkligen uppskattas av våra kunder. Vårt mål är att varje kund ska känna att Hufvudstaden är en partner som gör deras vardag enklare och mer inspirerande”, säger Lars Orrvik, Servicechef Hufvudstaden. 

Stockholm den 21 oktober 2025

HUFVUDSTADEN AB (publ)

Frågor hanteras av: Kristina af Klercker, pressansvarig, Hufvudstaden. kristina.klercker@hufvudstaden.se, telefon 08-762 90 00.

NKI pressmeddelande 251021