”Ett stort tack till våra kunder som via sitt deltagande i undersökningen hjälper oss att löpande utveckla och förbättra vår verksamhet, er feedback är mycket viktig för oss. I år bibehåller Hufvudstaden sin högsta poäng någonsin vilket vi är oerhört stolta över. Vi har under många år byggt upp ett starkt kundfokus i hela organisationen och vi jobbar hårt för att möta kundernas högt ställda förväntningar”, säger Anders Nygren, VD Hufvudstaden.
Fastighetsbarometerns årliga kundundersökning är en viktig måttstock för branschen och ger goda insikter om förbättringsområden att utveckla. I år toppas undersökningens storbolagslista återigen av Hufvudstaden som når ett NKI på 88. Det är sjunde året i rad som bolaget landar en topplacering. Genomsnittet för branschen är i år 79 på en 100-gradig skala. Hufvudstaden har högst värde på kontaktperson, image, läge, felanmälan och information. Det sker bland annat en ökning i kategorin miljöhänsyn vilket visar på att vårt systematiska hållbarhetsarbete ger effekt. Hela 92% av de tillfrågade uppger att de skulle rekommendera Hufvudstaden som hyresvärd.
”Det är mycket glädjande att vi lyckas behålla vårt indexvärde på föregående års toppnotering på 88. Vårt mål är att alltid ge våra kunder en hög servicegrad och underlätta i deras vardag så att de ska kunna fokusera på sin affär”, säger Lars Orrvik, Servicechef Hufvudstaden.
Stockholm den 17 oktober 2024
HUFVUDSTADEN AB (publ)
Fakta: Bakom Fastighetsbarometern står Fastighetsägarna Sverige och konsultföretaget CFI Group. Mer information om Fastighetsbarometern finns på www.cfigroup.se.
Frågor hanteras av: Anna Gustafsson, tf pressansvarig, Hufvudstaden. anna.gustafsson@hufvudstaden.se, telefon 070-710 74 12.
NKI pressmeddelande 241017