Hufvudstaden tecknar hyresavtal om 5 500 kvm i Nordstan

Alektum Group AB har förlängt sitt hyresavtal om 5 500 kvm med Hufvudstaden vid Nils Ericsonsgatan 17 i Nordstan, Göteborg. Dessutom tecknas ett hyresavtal med Hufvudstaden gällande en ny lokal för verksamheten i Stockholm gällande kontor om 333 kvm på Kungsgatan 32.

- Vi på Alektum Group har efter många år i fastigheten valt att förlänga vårt avtal. Vi trivs väldigt bra och är glada över att även fortsatt kunna erbjuda våra anställda en centralt belägen attraktiv arbetsplats, säger Mats Augurell, VD Alektum Group.

- Vi är glada över att vårt långsiktigt samarbete med Alektum Group fortsätter. Alektum Group har drivit verksamhet hos oss i mer än 25 år och det är därför extra roligt att vi nu har förnyat affären. Det är även mycket glädjande att vi nu utökar samarbetet till nya kontorslokaler också i Stockholm, säger Anki Håkansson, förvaltningschef Hufvudstaden, affärsområde Göteborg.

Alektum Group är ett svenskt familjeägt inkassobolag grundat 1992. Med sitt huvudkontor i Göteborg bedriver bolaget verksamhet i 14 europeiska länder, har över 700 anställda och omsätter 1,5 miljarder kronor.

Göteborg den 31:e mars 2022

Nyhet_Alektum_220331 (1)