Hufvudstaden välkomnar Prada Uomo till Bibliotekstan

Prada fortsätter satsa på Stockholm och öppnar under sommaren sin andra butik i Bibliotekstan. Den nya konceptbutiken, Prada Uomo, kommer erbjuda varumärkets herrkollektion inom mode och accessoarer.

Prada är ett italienskt lyxmodehus som grundades av Mario Prada 1913. Nu drivs familjeföretaget framgångsrikt av barnbarnet Miuccia Prada och man är idag ett av världens mest eftertraktade varumärken. Under sommaren öppnar Prada en ny butik om ca 80 kvm på Birger Jarlsgatan 7 i Bibliotekstan helt dedikerad till det manliga modet. Man kommer finna allt från kostymer, ready to wear och skor samt accessoarer.

”Vi är väldigt glada över att Prada fortsätter sin satsning på Stockholm och Bibliotekstan. Nya Prada Uomo stärker Bibliotekstans utbudet inom lyx och manligt mode och kompletterar befintligt utbud väl”, säger Emanuel Westin, chef för affärsutveckling butik på Hufvudstaden.

Stockholm den 17 maj 2022

Emanuel Westin

Chef affärsutveckling butik

Emanuel Westin, chef affärsutveckling butik eller Josefin Alteby projektledare marknad på Hufvudstaden. Tel 08-762 90 00.

230517 Prada Uomo Hufvudstaden