Vi välkomnar modevarumärket A.P.C. till Vildmannen 7

Hufvudstaden välkomnar det franska modevarumärket A.P.C. till den återuppbyggda fastigheten Vildmannen 7 i Bibliotekstan. Butiken blir varumärkets första i Sverige och öppning planeras till hösten 2023.  Bibliotekstan stärker därmed även sitt utbud av internationella varumärken för den modemedvetna publiken.

A.P.C är ett franskt varumärke som grundades 1987 av Jean Touitou. De gör kläder och accessoarer för både män och kvinnor där stilen är minimalistisk och klassiskt avslappnad med material av hög kvalitet. Mest kända är A.P.C för sina jeans av japansk rådenim.

Vildmannen 7 har sedan branden 2017 genomgått en komplicerad men varsam återuppbyggnad och restaurering. Fasaden i gatunivå kommer att återfå sin ursprungliga stenfasad efter att en gammal pågjuten sockel från 30-talet tagits bort. Butikslokalerna blir moderna, ljusa och flexibla.  A.P.C. kommer att ha sin entré på Jakobsbergsgatan 4 och lokalen är ca100 kvm.

Det är med stor glädje vi välkomnar modevarumärket A.P.C. till återuppbyggda Vildmannen 7 och Bibliotekstan. A.P.C.  blir med sina stilsäkra kollektioner och avskalade estetik  ett välkommet tillskott i vår fortsatta utveckling av Bibliotekstan.”, säger Emanuel Westin, chef affärsutveckling butik på Hufvudstaden.

Stockholm den 15 November 2022

Emanuel Westin, chef affärsutveckling butik

Emanuel Westin, chef affärsutveckling butik eller Josefin Alteby, projektledare marknad Hufvudstaden, tel 08.762 90 00.

221115_APC_Hufvudstaden