NK Stockholms nya damplan visar varuhusets höga ambition och modegrad

NK Stockholms nya damplan är färdigt och erbjuder många nyheter från internationella och skandinaviska varumärken. Nytt är också att ett urval vintage-accessoarer och väskor finns bland sortimentet. Damplanet får dessutom ett helt nytt koncept med namnet NK Stage, en dedikerad yta för varumärken och koncept som är på tillfälligt besök hos NK.

-”NK har sedan starten 1902 varit en scen för samtiden där vi löpande utvecklas med våra kunder både vad gäller sortiment och upplevelser. Vårt nya damplan är fyllt av aktuella varumärken och det är spännande att se hur även vintage-produkter idag utgör en självklar del av utbudet, säger Bo Wikare vd Nordiska Kompaniet och vice vd Hufvudstaden.

Bland alla nyheter märks särskilt Seezona, en internationell, digital marknadsplats för unga designers, som för första gången kommer säljas i en fysisk miljö i Sverige, exklusivt på NK. Unikt för NK är också att Anna Teurnells varumärke Teurn Studios öppnar en egen avdelning i varuhuset.

Accessoarer från några av världens största varumärken finns också representerade. Nu kompletteras de dessutom av ett urval pre-loved accessoarer och väskor från modeplattformen Affordable Luxury.

Damplanet får också ett helt nytt koncept med namnet NK Stage. Det är en yta för varumärken och upplevelser inom mode, skönhet och livsstil som är på tillfälligt besök på NK.

-          ”De investeringar som gjorts på NK i Stockholm och NK Göteborg under de senaste åren är viktiga för att NK ska behålla sin position som ett varuhus i världsklass. Med egna nya kreativa koncept som NK Stage och en utvecklad e-handel som kompletterar de fysiska varuhusen har NK tagit klivet in i en ny epok, säger Anders Nygren, vd Hufvudstaden.

Stockholm den 18 maj 2022

Anna Gustafsson, tf pressansvarig, anna.gustafsson@hufvudstaden.se,