Adam & Albin öppnar Nori Bar i Bibliotekstan

Adam & Albin öppnar tillsammans med den ständigt prisbelönta Josephine Sondlo Nori Bar i Birger Jarlspassagen. Under våren 2022 öppnar den nya cocktailbaren i en lokal om knappt 100 kvm med ambitionen att ytterligare stärka den anrika passagen som levande mötesplats mitt i city.

Adam & Albin driver sedan tidigare restaurang Misshumasshu i Birger Jarlspassagen. Nu kompletteras utbudet med en cocktailbar signerad kockduon och stjärnbartendern Josephine Sondlo. Inspirationen till konceptet för Nori Bar är hämtat från de bästa barerna i New York där Josephine tidigare varit verksam. Konceptet kommer vara mörkt, mystiskt och suggestivt där varje beställning får samma hantverksmässiga uppmärksamhet med fokus på detaljerna.

- “Förutom fantastisk barmat på kvällen kommer vi dagtid erbjuda en skön långlunch inriktad på seafood. En fast meny med en blinkning till den japanska omakasemåltiden”, säger Adam Dahlberg, grundare Adam & Albin.

Bibliotekstan är Stockholms självklara mötesplats med den bästa mixen av internationellt och svenskt mode tillsammans med restauranger och caféer samlat i en inspirerande miljö.

- “Vi är mycket glada att över att Adam & Albin väljer Bibliotekstan för sitt nya koncept Nori Bar och därmed även ytterligare stärker anrika Birger Jarlspassagen som levande mötesplats mitt i city. Nori Bar kompletterar befintligt utbud väl och breddar Bibliotekstans erbjudande inom Food & Beverage”, säger Emanuel Westin, chef affärsutveckling butik på Hufvudstaden.

Läs mer här: https://www.bibliotekstan.se/artiklar/2022/nori-bar/

Stockholm den 18 februari 2022

Emanuel Westin, chef affärsutveckling butik eller Josefin Alteby, projektledare marknad, på telefon 08-762 90 00.

220218_NoriBar_Hufvudstaden