Fastighetsbarometerns årliga Nöjd Kund-undersökning är en viktig måttstock för branschen och ger goda insikter gällande områden att utveckla och förbättra. I år toppas undersökningens storbolagslista återigen av Hufvudstaden som når ett NKI på 86, en ökning med tre enheter från föregående år. Genomsnittet för branschen var i år 76 på en 100-gradig skala. Hufvudstaden hade högst värde på image, felanmälan, information, kontaktperson och läge samtidigt som hela 93% av de tillfrågade uppger att de skulle rekommendera Hufvudstaden som fastighetsvärd till sina affärsbekanta.
- ”Jag vill framföra ett stort tack till våra kunder för det förtroende de visar oss år efter år. Vi ser det som ett bevis på att vår strävan, att leva upp till kundernas förväntan, är ett vinnande koncept. Undersökningen är viktig för att vi ska fortsätta utvecklas och bli en ännu bättre hyresvärd som stödjer våra kunders verksamhet”, säger Ivo Stopner, VD Hufvudstaden.
Kvalitet och långsiktiga kundrelationer är viktiga hörnstenar i bolagets affärsidé. Hufvudstaden arbetar ständigt med att öka servicenivån och utveckla kundbemötandet för att bidra till att göra kunderna än mer framgångsrika.
- ”Det är oerhört glädjande att Hufvudstaden än en gång tar hem en förstaplats i undersökningen. Det är våra medarbetares gemensamma prestation som gör att vi lyckas leverera branschens bästa service. Vårt tydliga fokus att sätta kunden i centrum ger inte bara nöjda kunder utan också intern stolthet vilket gör jobbet ännu roligare”, säger Ivo Stopner, VD Hufvudstaden.
Stockholm 14 oktober 2021
HUFVUDSTADEN AB (publ)
Ivo Stopner
Verkställande direktör
Fakta: Bakom Fastighetsbarometern står Fastighetsägarna Sverige och konsultföretaget CFI.
Mer information om Fastighetsbarometern finns på www.cfigroup.se.
För mer information vänligen kontakta:
Anna Gustafsson, Tf presskontakt, Hufvudstaden
E-post: anna.gustafsson@hufvudstaden.se Telefon: 08-762 90 00
Hufvudstaden_NKI_211014