Hufvudstaden välkomnar NK Sport till Nordiska Kompaniet

Sportplanet utgörs av den nya multibrand-avdelningen NK Sport tillsammans med Sail Racing, J.Lindeberg Sport, Barbour, Lacoste och lululemon.
19206_fasad_1000x2000px.png

Under 2019 har arbetet med Plan 3 på Nordiska Kompaniet växt fram och den 11 september står äntligen sportplanet klart. Med omvandlingen blir NK en destination för exklusiva, innovativa och internationella varumärken där kundens upplevelse står i fokus. Sportplanet utgörs av den nya multibrandavdelningen NK Sport tillsammans med Sail Racing, J.Lindeberg Sport, Barbour, Lacoste och lululemon.

Vi är oerhört glada över att kunna öppna upp dörrarna till en unik sportdestination där progressiva varumärken presenteras tillsammans med internationella aktörer på ett sätt man aldrig tidigare sett i Sverige. Med den nya sportsatsningen tar vi nästa steg i förnyelsearbetet mot ett varuhus i världsklass där NK Sport kommer bli ett av Europas mest nytänkande sportkoncept, säger Andreas Edström, varuhuschef Nordiska Kompaniet.

Bakom satsningen av multibrandavdelningen NK Sport står entreprenören Marc Nylander, vars vision är att presentera progressiva sport- och outdoor varumärken på ett helt nytt sätt.

Nordiska Kompaniet grundades 1902 och är ett av Sveriges starkaste varumärken. NK-varuhuset i Stockholm invigdes 1915 och Hufvudstaden har ägt fastigheten och varumärket Nordiska Kompaniet sedan 1998.

För mer information, vänligen kontakta:
Kristina Westerlind, presskontakt, Nordiska Kompaniet.
Tel. 070-182 90 99 Epost: press@nk.se

Louise Kihlberg,Marknads- och kommunikationschef, Hufvudstaden.
Tlf: 08-762 90 86 Epost: louise.kihlberg@hufvudstaden.se