Hufvudstaden välkomnar HUGO BOSS till Göteborg

HUGO BOSS öppnar i slutet av 2018 sin första BOSS-butik i Göteborg i Hufvudstadens fastighet på Fredsgatan 2. Butiken, fördelad på två plan, omfattar en yta om ca 350 kvm och kommer erbjuda sortiment för både dam och herr. Etableringen av det internationella varumärket BOSS ligger helt i linje med Hufvudstadens strategi att utveckla och stärka området Fredstan.

”Hufvudstaden har som målsättning att i centrala Göteborg och Stockholm erbjuda framgångsrika butiks- och kontorshyresgäster de bästa affärslägena. Vi är därför mycket glada över att HUGO BOSS har valt att etablera en BOSS-butik i Hufvudstadens fastighet i Fredstan”, säger Ivo Stopner, Verkställande direktör, Hufvudstaden.

Fredstan ska erbjuda det bästa inom internationellt mode, men även lokala varumärken och koncept är viktiga för att området ska vara en attraktiv shoppingdestination. Sedan tidigare har Chanel Beauty Store, Michael Kors och da Matteo öppnat i Hufvudstadens fastigheter i Fredstan.

Genom att såväl bevara som modernisera delar av området vill Hufvudstaden skapa en levande stadsdel präglad av en tydlig identitet, charmiga gatumiljöer och många mötesplatser. Arbetet med att utveckla Fredstan sker i samarbete med Göteborgs stad, Vasakronan och övriga fastighetsägare i området.

Stockholm den 23 augusti 2018

Ivo Stopner
Verkställande direktör

Frågor besvaras av: Fredrik Ottosson, Chef Affärsområde Göteborg, telefon 031-710 21 00.

Pressmeddelande Hufvudstaden välkomnar HUGO BOSS till Göteborg.pdf