Eataly till Hufvudstaden

Hufvudstaden välkomnar italienska Eataly till Sverige. Konceptet innefattar restauranger, barer, caféer, matmarknad och husgeråd och kommer att omfatta ca 3 000 kvm på Biblioteksgatan i Stockholm. Öppningen är planerad till hösten 2017.Etableringen av...

Etableringen av Eataly ligger helt i linje med Hufvudstadens strategi att stärka och utveckla Bibliotekstan med attraktiva mötesplatser och det bästa inom svenska och internationella varumärken.

”Vår målsättning är att erbjuda framgångsrika butiks- och kontorshyresgäster de bästa affärslägena i centrala Stockholm och centrala Göteborg. Vi är därför väldigt glada att Eataly har valt att etablera sig i Hufvudstadens fastighet i Bibliotekstan”, säger Ivo Stopner, verkställande direktör, Hufvudstaden.

Den första Eataly öppnade 2007 i Turin och varumärkets kanske mest kända enhet öppnade på Manhattan i New York 2010. Eataly finns i dag över hela världen i städer som Tokyo, Istanbul, Chicago och São Paulo.

Stockholm den 30 november 2016

Ivo Stopner

Frågor besvaras av:
Ivo Stopner, VD, och Bo Wikare, Vice VD, telefon 08-762 90 00.

Pressmeddelande Eataly till Hufvudstaden.pdf