Burger & Lobster till Hufvudstaden

”Jag har varit imponerad av Burger & Lobster ända sedan jag först hörde talas om restaurangerna och om den oerhörda succé de blivit i London. Jag var därför inte svår att övertyga när Thomas presenterade sitt förslag för mig”, säger Pontus Frithiof.

Etableringen av Burger & Lobster ligger helt i linje med Hufvudstadens strategi att stärka och utveckla området kring Kungsgatan.

”Vi är stolta över att Burger & Lobster väljer en av Hufvudstadens fastigheter för sin första etablering i Sverige och Skandinavien. Vår strategi är att stärka Kungsgatans ställning som en av Stockholms mest attraktiva shoppinggator med rätt blandning av restauranger och butiker. ”, säger Emanuel Westin, Chef Affärsutveckling butik, Stockholm, Hufvudstaden.

Den första Burger & Lobster-restaurangen öppnade i Londons Mayfair sommaren 2011 och följdes snart av en större filial i Soho och ytterligare en i trendiga East End. Konceptet har även flugits över Atlanten och sedan oktober 2014 ligger en Burger & Lobster på Manhattan. Överallt fylls restaurangerna till bredden av både nya nyfikna och återkommande gäster.

Stockholm den 10 mars 2015