Hufvudstaden välkomnar Michael Kors och Armani till Bibliotekstan i Stockholm

Hufvudstadens arbete med att utveckla området kring Biblioteksgatan har pågått under flera år. Under de senaste åren har Bibliotekstan stärkt rollen som Stockholms modecentrum med etablering av flera av de främsta namnen på den internationella modescenen. De senaste nyetableringarna Michael Kors och Armani, är ytterligare ett led i arbetet att utveckla Bibliotekstan.

2013 har varit ett särskilt händelserikt år med butiker som Stella McCartney, Sephora och Church’s som öppnade under våren. Under hösten kommer dessutom Prada, Armani och Michael Kors att öppna i Bibliotekstan. Utöver attraktiva varumärken inom konfektion kommer det anrika Wienercaféet att nyöppnas efter sommaren.

”Hufvudstaden har som målsättning att i centrala Stockholm och centrala Göteborg erbjuda framgångsrika butiks- och kontorshyresgäster de bästa affärslägena. Vi är därför mycket glada över att framgångsrika varumärken som Ralph Lauren, Burberry, Stella McCartney, Prada, Armani, Michael Kors med flera har valt att etablera sig i Hufvudstadens fastigheter i Bibliotekstan”, säger Ivo Stopner, Verkställande direktör, Hufvudstaden.

Med detta stärker Hufvudstaden ytterligare Bibliotekstans ställning som ett av Skandinaviens mest attraktiva shoppingområden, där internationella premiumvarumärken och det bästa inom svenskt mode blandas med restauranger och caféer i en inspirerande miljö.

Stockholm den 17 juni 2013

Ivo Stopner

Frågor besvaras av:
Ivo Stopner, Verkställande direktör, och Bo Wikare, Chef Affärsutveckling, telefon 08-762 90 00.

Hufvudstaden välkomnar Michael Kors och Armani till Bibliotekstan.pdf