Års- och hållbarhetsredovisning 2022

Marknadsvärde fastigheter

29st

Fastigheter

Fastigheter med låg belåning i attraktiva lägen

"Hufvudstaden har ett gynnsamt utgångsläge med låg belåning och fastigheter i de bästa lägena."

LÄS HELA VD-ORDET

Vildmannen 7

På ett av Stockholms mest centrala och attraktiva lägen pågår arbetet med att bygga upp 3500 kvm toppmoderna kontorslokaler bakom en unik 120 år gammal stenfasad. Den nya byggnaden erbjuder även moderna butikslokaler i entréplan. Här skapar vi på Hufvudstaden ett unikt möte mellan det gamla och det nya. Kulturhistoria möter nutid.

Vildmannen 7

Hufvudstaden i siffror

Fastighetsbeståndets marknadsvärde

Förvaltningens bruttoresultat och omsättning

*Fastighetsförvaltning inklusive koncerninterna hyresintäkter.

Hyresvakansgrad

Utdelning per aktie

*Enligt styrelsens förslag.

MEDARBETARE

VÅR AFFÄR

• KONTOR
  • BUTIK
  • UTVECKLING

Kontor

Vi har lokaler i de mest attraktiva affärslägena. Som kund hos oss har du närhet till allt – kunder, partners, potentiella medarbetare och även oss, eftersom vi alltid finns på gångavstånd. I våra fastigheter erbjuder vi hållbara lokalanpassningar, kvalitet, långsiktighet och möjlighet att expandera.

VÅRT ERBJUDANDE

Butik

NK i Stockholm och Göteborg, Fredstan i Göteborg eller Bibliotekstan, Norrmalmstorg och Kungsgatan i Stockholm – våra butiksfastigheter ligger på några av Sveriges främsta och mest exklusiva butiksgator. Alla bjuder de in till en atmosfär utöver det vanliga.

VÅRA BUTIKSOMRÅDEN

Utveckling

Vi arbetar aktivt med att utveckla våra fastigheter och miljöerna omkring dem för att skapa levande marknadsplatser. Vi ser fortsatt en efterfrågan på moderna, flexibla och högkvalitativa kontor och butiker i attraktiva lägen.

VÅRA PROJEKT

Den här webbplatsen använder kakor för att erbjuda den bästa användarupplevelsen. Om du fortsätter utan att göra några ändringar godkänner du detta. Läs mer om kakor här