Ett år med Corona i centrum

“Tillsammans med återköpet var 2020 ett av de aktivaste investeringsåren på många år.”

Ivo Stopner Verkställande direktör

LÄS HELA VD-ordet

1915

Fastighetsbolaget grundas

45,6mdkr

Fastighetsvärde vid
årsskiftet

22st

Hufvudstadens innehav
av fastigheter

LÄS HELA ÅRSREDOVISNINGEN PDF

Skären

Vi tror på en ljus och hållbar framtid

Under 2019 påbörjades ombyggnads- projektet för kontors- och butiks- fastigheten Skären 9 som ligger i Biblioteksstan i Stockholm. Ombyggnationen präglas av ett stort hållbarhets- fokus varför fastigheten kommer att miljöcertifieras. Vi kommer även att installera nya och mer effektiva värme- och ventilationssystem samt solceller på taket.

Läs mer om skären

Hufvudstaden i siffror

Fastighetsbeståndets marknadsvärde

Förvaltningens resultat och omsättning

Hyresvakansgraden

Anställda

Utdelning per aktie

VÅR AFFÄR

• KONTOR
  • BUTIK
  • FASTIGHETSUTVECKLING

Kontor

Våra kontorshyresgäster består av företag som har behov av högkvalitativa och centrala kontorslokaler. Allt fler hyresgäster efterfrågar ökad flexibilitet och högre servicegrad. Hufvudstaden erbjuder nyckelfärdiga kontor i vårt koncept REDO där allt står klart för en snabb inflyttning.

VÅRT ERBJUDANDE

Butik

Butikshyresgästerna är både svenska och internationella företag som har höga krav på både butiksutformning och läge. Hyresgästerna representerar ofta mycket välkända varumärken som endast hittas på ett fåtal väl utvalda platser. Trots att detaljhandeln befinner sig i förändring ser vi ett stort intresse för området från både svenska och internationella varumärken i våra mest attraktiva marknadsplatser.

VÅRA BUTIKSOMRÅDEN

Fastighetsutveckiling

Utvecklingsprojekten sker i nära samarbete med våra hyresgäster. Hållbarhet löper som en röd tråd i utvecklingsarbetet. Stor vikt läggs vid förbättrad miljöprestanda, högre teknisk standard samt effektiva och flexibla planlösningar.

VÅRA PROJEKT

Den här webbplatsen använder kakor för att erbjuda den bästa användarupplevelsen. Om du fortsätter utan att göra några ändringar godkänner du detta. Läs mer om kakor här