Online Merchandiser

Vill du arbeta i en central och betydelsefull roll där du får vara med och ta ett av Sveriges mest kända varumärken in i framtiden? Då kan detta vara en roll för dig!

 

Nordiska Kompaniet söker Online Merchandiser för NK e-Handel

 

Som Online Merchandiser är du en del av NK:s e-handelsteam, du arbetar nära Merchant Manager och PIM-ansvarig och rapporterar till e-handelsansvarig NK.

 

Om rollen

Online Merchandiser ansvarar för att optimera visualiseringen av NK:s produktsortiment online, för att därigenom driva försäljning på e-handeln och i varuhusen. I detta ingår att säkerställa tilltalande presentation av sortiment, lanseringar, nyheter och kollektionsdropp - både direkt, genom arbetet med visualiseringen och marknadsföringen, och indirekt, genom arbetet med de säljande handlarna.

I rollen innefattas bland annat:

  • Publicering av content och kampanjer i affärssystem, produktinformationssystem och på webben
  • Uppföljning av hur content och kampanjer presterar och konverterar, insiktsbaserad optimering av content och kampanjer
  • Optimering av produktdata för att sökfunktionen ska prestera baserat på sökbeteende
  • Ansvar för SEO-struktur
  • Omvärldsbevakning av liknande aktörers arbete
  • Ansvar över att kurera sortimentet, både i kategorilistningar samt i kampanjer, för att se till att dessa sidor alltid är optimerade
  • Hålla sig uppdaterad inom vad som är trender just nu, men också under nästkommande säsong

 

Om dig

Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med e-handel B2C, gärna inom mode, inredning och lifestyle. Du har erfarenhet av att arbeta med produkter, designervarumärken och kampanjer för cross-sale samt ökad konvertering. Vidare har du förståelse för SEO, framför allt teknisk men även när det gäller innehåll, du kan bildhantering och är duktig på skriftlig framställning i kampanjer och content. Vi ser gärna att du har erfarenhet av Episerver, Apptus eSales, Voyado, Riversand, D365 och Hotjar eller andra liknande system.

Som person har du stort intresse för mode och design. Du är nyfiken på hur andra jobbar med Online Visual Merchandising, känner till vilka verktyg som finns och vilken data som är relevant att förhålla sig till samt följer sociala medier, modevarumärken, designtrender och influencers.

 

Vi erbjuder

  • En intressant tjänst på heltid med tillträde enligt överenskommelse
  • En central roll i en historisk förändringsresa
  • Placering i NK-huset, Stockholm, och i en toppmodern arbetsmiljö
  • Attraktiva förmåner
  • Ett engagerat och härligt team

 

Stämmer detta in på dig? Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tillträde enligt överenskommelse.

Josef Sachs grundade Nordiska Kompaniet 1902 och hade redan då en tydlig ambition. Varuhuset NK skulle vara en kommersiell och kulturell teater – ett varuhus i världsklass. Måhända är det storslagna ord, men de genomsyrar fortfarande allt NK gör. NK ska vara en scen för samtiden och erbjuda såväl svenska som utländska besökare den mest inspirerande miljön för shopping och upplevelser.Nordiska Kompaniet består av två varuhus, ett i Stockholm och ett i Göteborg. Varumärket NK samt varuhusbyggnaderna i Stockholm och Göteborg ägs av börsnoterade Hufvudstaden AB. Läs mer på www.nk.se och www.hufvudstaden.se